Mer Smak stärker varumärket och ökar lojaliteten

Hållbar matglädje utan pekpinnar. Så fick kunderna mersmak.

Kan en mattidning göra skillnad för människors hälsa och vårt klimat? Redan 2014 bestämde sig Mer Smak för att det faktiskt går. Genom att inspirera läsarna att äta mer grönt och motivera dem till ekologiska val i butikshyllan påverkar Mer Smak läsarna till en hållbar livsstil.

Med goda och enkla recept och ett äkta engagemang för mat och klimat väcker Mer Smak intresse för tidningens och Coops hjärtefrågor utan att komma med pekpinnar.

Mer Smak fyller en viktig funktion för att stärka synen på Coop som varumärke genom sin tonalitet, höga kvalitet och förmåga att ligga rätt i tiden.

Mer Smaks uppdrag är att sprida matglädje, inspirera till en hållbar livsstil och öka gillandet av Coop som varumärke. Magasinet är en vän för alla som tycker om att äta god mat, oavsett om man är van eller ovan hemmakock.

Varje månad mäter Mer Smak läsarnas gillande. Sedan omgörningen 2013 har det ökat markant bland barnfamiljer, samtidigt som de grupper som sedan tidigare tyckte om magasinet fortsätter att gilla oss.

Mer Smak nomineras regelbundet till branschens finaste priser och hösten 2018 var vår art director Lotta Bergendal nominerad i klassen Årets AD vid Tidskriftsgalan på Cirkus i Stockholm.

Mer Smak blev också nominerade till Årets tidskrift Fackpress 2018.